info[]surfplaza.be
banner468x60_2
Gezond en fit
voor een betere lifestyle
Je bevindt je hier: startpagina > gezond en fit > 10 yoga-poses voor een beter seksleven
10 yoga-poses voor een beter seksleven
30 april 2015, 09:26 uur
Dat yoga goed is voor je hoofd en je lichaam, dat is algemeen bekend. Maar wist je ook dat het je seksleven een enorme boost kan geven? Het is wetenschappelijk bewezen dat vrouwen die aan yoga doen meer zin hebben in seks en ook kunnen genieten van betere orgasmes. En als je nagaat welke oefeningen er tijdens een yogasessie gedaan worden, is dat helemaal niet zo vreemd.

De seksuele voordelen yoga

Yoga heeft tal van seksuele voordelen, maar de belangrijkste is toch wel dat het je bloeddoorstroming bevordert. Wanneer je bloed zich een weg baant naar je gevoelige plekjes, schiet je gevoeligheid de hoogte in en zorgt het in een mum van tijd voor meer zin in seks.Een tweede belangrijk gevolg van yoga zijn sterkere spieren. Want sterkere spieren betekent sterkere orgasmes! Voeg daar nog eens een verbeterde flexibiliteit aan toe als derde lichamelijke voordeel van yoga, en je ziet al meteen dat je matje bovenhalen zeker geen slechte keuze is.

Naast lichamelijke voordelen, worden yoga-beoefenaars ook sterker op mentaal vlak. Eerst en vooral versterkt yoga je zelfvertrouwen. Door je gedachten opzij te schuiven en puur te focussen op je ademhaling, word je meer bewust van jezelf en van wat je nodig hebt. En wanneer je precies weet wat je nodig hebt tussen de lakens, zal je merken dat je achteraf veel meer voldoening krijgt.

Je hebt het vast wel al eens meegemaakt dat je op het moment dat je in bed duikt, simpelweg geen energie meer hebt om eender wat te doen. Ook hier helpt yoga je aardig mee. Tal van oefeningen zorgen namelijk voor hogere energielevels waardoor je ’s avonds zonder probleem nog samen tussen de lakens kan duiken voor je uitgeput in slaap valt. Bovendien helpt het je ook om je sensualiteit te bevorderen, en die hogere gevoeligheidsgraad kan je tijdens de seks natuurlijk alleen maar omarmen.

Last but not least zorgt yoga ook voor meer intimiteit. Het helpt je namelijk om te gaan met kwetsbare houdingen, waardoor je daar alvast niet meer over moet piekeren wanneer je dezelfde houdingen aanneemt buiten de yoga-sessie.

Zie jij het al helemaal zitten om je seksleven naar een hoger niveau te tillen? Dan hebben wij alvast de tien meest efficiŽnte yoga-oefeningen voor je op een rijtje gezet:

1. Lizard

Deze yoga-pose is ideaal om je heupen helemaal los te krijgen en je hoofd vrij te maken. Door te focussen op je ademhaling, vergeet je je zorgen en dat is nu net wat je tussen de lakens nodig hebt.



2. Butterfly

De Butterfly-pose is de perfecte manier om aan je laag libido te werken. Tijdens deze oefening stroomt er meer bloed richting je bekkenomgeving, en dat zorgt voor meer energie en vitaliteit. En hoe meer bloed er circuleert, hoe meer opwinding je ervaart!



3. Cat & Cow

Na de hagedis en de vlinder, levert ook deze pose uit het dierenrijk je een beter seksleven op. Je traint er namelijk je bekkenbodemspieren mee. Je weet wel, die spieren die heerlijk samentrekken tijdens een orgasme.



4. Eagle

De Eagle is zonder twijfel de meest sexy pose in het lijstje. Het is dan ook geen wonder dat het ook een plekje heeft gekregen in de Kama Sutra. Tijdens deze oefening stroomt er bloed richting je bekken en zo bereid je deze omgeving voor op een zalig orgasme. Bovendien heb je zoveel standvastigheid nodig voor deze pose, dat je stress hierdoor helemaal zal wegtrekken.



5. Savasana

Savasana is de moeilijkste pose om helemaal perfect uit te voeren. Je bent iedere dag opnieuw zo met je gedachten bezig, dat je je lichaam helemaal links laat liggen. Deze pose helpt je om je gedachten opzij te zetten en er echt helemaal met je hoofd bij te zijn. En wanneer dat lukt, voel je je meteen heel wat sensueler.



6. Goddess

Deze pose helpt je PMS en de menopauze te verlichten, twee fenomenen die absoluut nefast zijn voor je seksleven. Daarbovenop leer je ook omgaan met je kwetsbaarheid, en dat is precies wat je nodig hebt bij pure intimiteit.



7. Camel

Hierbij open je letterlijk je hart. Je liefde, ademhaling en energie komen rechtstreeks uit het hart-chakra en die krijgen alledrie een boost tijdens het uitvoeren van de Camel.



8. Bridge

Als je orgasmes aan verbetering toe zijn, dan moet je deze oefening zeker een kans geven. Het stretcht niet alleen je heupen, maar versterkt ook je vagina en zorgt zo dus voor betere orgasmes.



9. Plow

Tijdens de uitvoering van de Plow stroomt je bloed rechtstreeks naar de heupen en wordt je hoofd gekalmeerd. En terwijl je van zo dichtbij naar je heupen ligt te staren, stimuleert dat meteen ook je zin in seks.



10. De finale oefening

Als allerlaatste oefening hebben we er eentje die je op ieder moment van de dag en waar je ook bent, kan uitvoeren. Je moet simpelweg de spieren in je schaamstreek herhaaldelijk samentrekken en terug loslaten, zoals je dat ook zou doen als je stopt met plassen. Op die manier maak je deze spieren sterker, en je weet ondertussen al wat dat betekent!

Het enige wat je nu nog zelf moet doen, is je yogamat bovenhalen en daarna simpelweg genieten…