Magazine

Webshop: CarréCouture, je digitale stop voor luxekleding

Ook voor het kopen van luxe, exclusieve dameskleding hoef je je luie zetel niet meer uit. De Belgische startup CarréCouture brengt het aanbod van 16 Europese multibrandboetieks samen op één site. Het gaat om merken als Sketch, Ygreque, Van Ravenstein en L’Espionne. CarréCouture fungeert daarbij als een intermediair tussen de merken en de koper, en voorziet je desgewenst van stijladvies.

 

1200 artikelen

 

De webstek van CarréCouture, in een stijlvolle ‘less is more’-lay-out, herbergt meer dan 1200 artikelen. Voorlopig alleen dameskleding en -accessoires, steevast in de wat hogere prijsklasse (de prijzen variëren van enkele honderden tot enkele duizenden euro’s).

 

Een groter publiek voor exclusieve merken

 

CarréCouture beschikt zelf niet over een voorraad. Je koopt via de site, maar je bestelling wordt rechtstreeks van de handelaar verstuurd. Daarin schuilt ook de gedachte achter het modeplatform: exclusieve, onafhankelijke merken bekend en beschikbaar maken voor een groot publiek, zonder dat die merken zelf een webshop hoeven uit te baten.

 

Stijladvies

 

CarréCouture wil echter veel meer zijn dan alleen een ‘tussenhandelaar’. Een team van stylisten staat paraat om je tijdens het online winkelen van persoonlijk stijladvies te voorzien via telefoon, chat of mail. Ook handig zijn de ‘handpicked looks’ die je bij een artikel te zien krijgt. Zo weet je hoe je een bepaald artikel stylish met andere kledingstukken kan combineren.

 

 

CarréCouture is een Belgische site, opererend vanuit Gestel, maar de voertaal op de site is (vooralsnog) alleen Engels.

 

www.carrecouture.com



Laatste reacties