logo info (at) surfplaza.be
Kanalen:  webgidsnieuwsmagazinegezond en fitonline gamesshopping
Populair: 
gezonde voedinggezond afslankenschouders trainenbuikspieroefeningentrainingsschemavoedingsschemarecepten
Whey voeding voor je spieren
 Je bevindt je hier: startpagina > webgids > voedingssupplementen > whey
Online kopen
Nutrimax.be
Vlaamse webshop gespecialiseerd in voedingssupplementen en sportvoeding. Hun assortiment bevat bijna dertig scherp geprijsde eiwitproducten. Voor 15.00 u. besteld, morgen in huis.
http://www.nutrimax.be
Muscle2Muscle
De webwinkel van deze sportzaak gevestigd in Hasselt, met een zeer uitgebreid assortiment eitwitten en amino's. Levering binnen twee werkdagen. Betaling via overschrijving, rembours of kredietkaart.
http://www.muscle2muscle.be
Nutriplanet.be
Webshop van deze winkel in Brugge, gespecialiseerd in sportvoeding en voedingssupplementen. Onder het kopje 'spierproducten' vind je een grote keuze aan eiwitproducten. Betaling via overschrijving of kredietkaart.
http://www.nutriplanet.be
XXL Nutrition
Populaire winkel bij onze noorderburen, vooral vanwege hun vaak geprezen whey-producten. Bestelling vanuit BelgiŽ is geen probleem. Je kan betalen via Mister Cash/Bancontact of overschrijving op Belgisch rekeningnummer.
http://www.xxlnutrition.nl
Informatie
Eitwitten?
Eiwitten zijn de bouwstenen van onze spieren. Zonder eiwitten is het onmogelijk om spier op te bouwen. Het is dan ook belangrijk voor sportmensen voldoende eiwitten binnen te krijgen. Het beste tijdstip hiervoor is meteen na het sporten. Gulden regel voor inname: dagelijks 2 ŗ 3 gram per kilogram lichaamsgewicht. Eitwitten haal je best uit wit vlees, rundervlees, vis, eieren en zuivelproducten, bij voorkeur platte kaas.

Whey?
Wei is het best mogelijke eiwit. Door de zuiverheid en de aminosamenstelling ligt de opname tussen de 70 en 85 %. Het is daarom een ideaal voedingssupplement om te gebruiken in combinatie met krachttraining. Best gebruik je het na de training en bij het ontbijt, de momenten waarop je spieren de proteÔne het hardst nodig hebben.

Concentraat vs. isolaat?
Je komt vaak twee soorten wei tegen: concentraat en isolaat. Welke is nou het beste? Wel, isolaat is zuiverder, bevat wat minder vet en neemt iets sneller op, hetgeen perfectionisten goed in de oren zal klinken. Voor een gemiddelde sporter is een concentraat echter al meer dan voldoende. Overigens zijn proteÔnepoeders vaak een combinatie van beide, waarbij concentraat het grootste aandeel inneemt. Toch nog enkele voordeeltjes van isolaat: minder lactose (dus goed als je daar allergisch voor bent), en minder kans op winderigheid en acne.

Wanneer shake?
Veel bodybuilders nemen na de training een shake met snelle eiwitten en snelle koolhydraten, wat immers het herstel en de spiergroei bevordert. De laatste jaren komt echter de pre-workout shake steeds meer in zwang. Dat betekent dat je zowat een half uur voor de training een eitwitshake neemt. Omdat de eiwitten 1 tot 1,5 uur nodig hebben om te worden opgenomen, worden ze direct na de training opgenomen. De geleerden zijn het er nog niet helemaal over eens, maar het beste lijkt een shake zowel vůůr als na de training, met vůůr de training de nadruk op eiwitten (wei) en na de training op snelle koolhydraten (druivensuiker/dextrose).
Meer info
Muscle & Strength
Goed Engelstalig artikel met zo'n beetje alle vragen en antwoorden omtrent proteÔnepoeders, de verschillende soorten en welke het meest geschikt is voor jou.
http://www.muscleandstrength.com/supplements/ingredients/
Eiwitpoeder.com
Stap in de wondere wereld der eiwitpoeders ;) Veel Nederlandstalige informatie over eiwitten, eiwitdiŽten, -poeders, -shakes en de juiste toepassing ervan. Deels commerciŽle site van de firma Sportix.
http://www.eiwitpoeder.com
  Gerelateerd
afslanken gezonde voeding fitnessoefeningen recepten shopping voedingsschema trainingsschema bulken
  Gezond en Fit
6 recepten met eiwitpoeder

5 tools om je calorie-inname bij te houden

10 superfoods voor je gezondheid

5 beste supplementen voor spieropbouw
  Randlinks
Move-Eat!
Lees alles over voedingswaarden, over hoe je voedingsproducten moet kiezen en over hun rol in verband met je gezondheid.
http://nl.move-eat.be

Kies ik gezond?
Hoe gezond eet jij bij je ontbijt, je lunch, je warme maaltijd en tussendoor? Dit is dť plek om antwoord te krijgen op die vragen.
http://www.voedingscentrum.nl

Fitbie
Fitnessportal (Engelstalig), met onder meer demonstraties van oefeningen die je gezonder, fitter en/of sterker maken.
http://www.fitbie.com
Copyright © Startpagina Surfplaza.be, 2001-2014 ∑ Privacy policy & contact