Magazine

Nieuwe concurrent voor Google: You

Sinds jaar en dag is Google ’s werelds onbetwiste leider in online zoeken. Andere zoekmachines, zoals Yahoo! en Bing, worden nauwelijks gebruikt. Maar er is een nieuwe rivaal voor Google op komst, luisterend naar de naam You. Met een nieuwe manier van zoeken wil You de hegemonie van Google doorbreken. De zoekmachine is als bèta-versie al te gebruiken.

 

Zoeken met blokken

 

You pakt online zoeken op verschillende manieren anders aan dan Google. Zo krijg je geen lineaire lijst van zoekresultaten als bij Google, maar een raster met antwoorden, gerangschikt op type of bron. Er zijn blokken met webresultaten, nieuws, video’s en afbeeldingen, maar ook van specifieke websites, zoals Wikipedia, Twitter en LinkedIn.

 

 

Je kan de categorieën beoordelen met een duimpje omhoog of omlaag, zodat bij volgende zoekopdrachten jouw favoriete categorieën bovenaan verschijnen.

 

Privacy

 

You zet vooral in op betere privacy ten opzichte andere zoekmachines. Er verschijnen op You geen gepersonaliseerde advertenties en je wordt niet tot in den treure met advertenties gevolgd als je je interesse voor een bepaald product hebt laten blijken. You biedt zelfs een speciale privacy-modus aan waarmee je volledig anoniem bent.

 

Probeer het zelf

 

Of You iets voor jou is? Probeer en ervaar het zelf op You.com, waar je gebruik kan maken van de bèta-versie van de zoekmachine.

Laatste reacties